Trumpai ir paprastai apie viešuosius pirkimus

Siekiate išsiaiškinti, kas yra viešieji pirkimai ir viešųjų pirkimų įstatymas? O galbūt tiesiog ieškote Google paieškoje, vesdami žodžius „viešųjų pirkimų įstatymas aktuali redakcija“? Tokios paieškos ne visada gali būti vaisingos, todėl nusprendėme paprastai papasakoti, tiek apie viešuosius pirkimus, tiek apie tą aktualią redakciją. Domėtis pokyčiais ir naujienomis – svarbu.

Kas kaip kodėl?

Paprastai kalbant, tai viešieji pirkimai yra ekonomikos sričiai priklausantis paslaugos ar prekės pirkimas. Tačiau prekę ar paslaugą viešųjų pirkimų atveju organizuoja valstybė ar viešos įstaigos bei organizacijos.

Šių pirkimų dalyviais tampa:

  • organizacija, kuri perka (esminis proceso dalyvis);
  • fizinis arba juridinis asmuo, suteikiantis paslaugas ar prekes;
  • viešųjų pirkimų tarnyba, atsakinga už viešųjų pirkimų įgyvendinimo politiką;
  • ir ekspertai, kuriuos dažniausiai pasitelkia perkančioji organizacija tam, kad turėtų pašonėje asmenis, galinčius spręsti sudėtingesnius iškilusius klausimus.

Aišku, išnagrinėjus pirkimų dalyvius, viešųjų pirkimų įstatymas netampa paprastesnis. Tad dar paprasčiau kalbant, galima sakyti, kad viešieji pirkimai arba jų įstatymas yra tų pirkimų reglamentavimas dokumentais ir sutarties tarp šalių sudarymas. Procesas gali būti atviras ir uždaras. Taip pat pirkimai gali būti skirstomi į aukcioninius, derybinius, konkursinius ir mišrius. Tai priklauso nuo pirkimo procedūros tipo.

Viešųjų pirkimo įstatymo aktuali redakcija arba į ką atkreipti dėmesį

Jei esate vienas tų, kuris itin domisi ekonomika, viešaisiais pirkimais ir visais susijusiais klausimais, Jus taip pat turėtų dominti ir su viešųjų pirkimų įstatymu susiję pokyčiai. Tad į ką atkreipti daugiau dėmesio ir ką vertėtų panagrinėti plačiau – pateikiame pagrindinius aspektus, kuriuos vienaip ar kitaip palietė įstatymo pataisos.

  • Pakito paraiškų ir pasiūlymų teikimo terminai;
  • Pasiūlymas negali būti konfidencialus. Įsidėmėkite tai;
  • Ekonominio naudingumo kriterijaus taikymas, remiantis naujuoju VPĮ įstatymu, yra prioritetinis;
  • Visos paraiškos ir pasiūlymai teikiami TIK elektroniniu būdu specialioje pirkimų sistemoje;
  • Remiantis naujuoju VPĮ, praplėstas atvejų sąrašas, kada suteikiama galimybė keisti preliminarias sutartis;
  • Perkančioji organizacija nuo šiol gali reikalauti paslaugų ar prekių tiekėjų pateikti pasiūlymus elektroniniu katalogu;
  • Pakito ne tik paraiškų pateikimo būdas, bet ir sąskaitos faktūras išrašymo pateikimas. Šis taip pat turėtų būti teikiamas naudojantis „E. sąskaita“ informacinės sistemos priemonėmis.

Daugiau ir plačiau apie redaguotus ar pakeistus įstatymo aspektus gali papasakoti ir patyrę teisininkai bei verslo teisės ekspertai. Žinoti – verta.